نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2181
-
الف
+

داکتر «علی اکبر صالحی»: میان ایران و افغانستان به لحاظ فرهنگی هیچ مرزی وجود ندارد

رئیس انرژی اتمی ایران طی پیامی برگزاری هفته هنر افغانستان را مجالی برای تقویت دوستی دو کشور دانست.

به گزارش آی فیلم2، «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همزمان با برگزاری نمایشگاه هفته هنر افغانستان با عنوان «جان پدر کجاستی»، در پیامی با قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم، اظهار داشت: اینجانب مایلم تا از بیان و لسان استاد گران قدر فرهنگ و ادب فارسی داکتر محمدرضا شفیعی کدکنی بهره بجویم و از تعبیر زیبای «هموطنان برون‌مرز» استفاده کنم.

علی اکبر صالحی افزود: اگر چه به لحاظ سیاسی و تقسیمات جغرافیایی در عصر حاضر، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان، دو واحد سیاسی مستقل هستند اما به لحاظ فرهنگی و تمدنی، میان ما خط فاصل و مرز حائل وجود ندارد، شما عزیزان به هیچ روی برای ما بیگانه و غریبه نیستید.

وی تصریح کرد: سیاست‌های استعماری و توسعه‌طلبانه برخی قدرت‌ها در چند دهه گذشته، زخم‌های عمیقی بر پیکر افغانستان نشانده است.

داکتر صالحی تاکید کرد: برخی بدخواهان با دستاویز قرار دادن برخی تفاوت‌های فرهنگی و عقیدتی موجود در کشور افغانستان، بر آن هستند از بازگشت ثبات و امنیت کامل و پایدار در آن سرزمین شعر و فضل و هنر، ممانعت به عمل آورند.

این مقام ایرانی ادامه داد: برگزاری هفته هنر افغانستان مجالی است برای تجدید عهد و تقویت پیمان دوستی و مودت میان ما که به راستی اعضای یک پیکریم.

وی در پایان گفت: امیدوارم تا به یمن الطاف خداوندی و از رهگذر تعمیق و گسترش روزافزون تعاملات سیاسی و تبادلات فرهنگی، بیش از پیش، شاهد شکوفایی و ثمربخشی این همبستگی فرهنگی و تقویت وحدت و اخوت دینی، میان یکدیگر باشیم.

نمایشگاه هفته هنر افغانستان با عنوان «جان پدر کجاستی» از شنبه آینده (22 قوس) به صورت مجازی برگزاری می‌شود.

/انتهای پیام

نظر شما
ارسال نظر